27 Haziran 2017 Salı

Yazarlık hakkında

Kimi arkadaşlar yazarlık hakkında bişeler soruyorlar bana. Yaw abi, yazar olmak için önce birşeyi sevmelisiniz, ona önem vermelisiniz ve onun için yazmalısınız... İnsan sevdiği için yazar. Yazmayı sevdiği için değil. Dünyanın en anlamsız işlerinden biri yazmaktır. Taki sevdiğin biri/bişe oluncaya kadar. "İlk mağara duvarlarına resim çizenler dahi sevdikleri birilerini etkilemek için çiziyorlardı kanısındayım. Yoksa; "Lan şunları çizelim de bizden bilmem kaç bin yıl sonra 'ooo bak mağarada yaşamışlar adamlar bi de ne çizimler yapmışlar" diye söylenilsin için değil. Bu arada hemen belirteyim yazmak için cinsiyet önemli değildir (Erkekler daha iyi yazıyor diyorlar da onun için not düşeyim dedim. Notun notu: Ama valla ben de hep erkekleri iyi yazar olarak gördüm ne yalan söyleyeyim.) önemli olan eğitim. Hemen salak salak eğitim diyince aklınıza okul mektep gelmesin; öyle sanmayın! Biriktirdiğiniz her şey...  


Bu arada şunu söylemeden geçmeyeyim; mağaradaki çizimler diyince aklıma geldi. Bence o çizimleri çoğunluklu kadınlar çizmiş olmalı. Çocuklarını eğlendirmek için. O resimleri çizmek için hem zaman lazım hem de bir amaç... Erkeklerin avcı oldukları düşünüldüğünde ve avlanmanın da uzun zamanlar aldığı bilindiğine göre... Bu konuda acaba çalışma yapanlar var mıdır? Yani oradaki çizgilerin karakteristik özellikleri hakkında falan...

Eğer sevmiyorsanız yazamazsınız. Sevin... Ben mesala uzun zamandır bişeleri pek sevmiyorum; yazamıyorum... Gıcık olmuşum anlayacağınız pek çok şeye ve burada birilerini bulup eğleniyoruz işte...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder