Ana içeriğe atla

Kapı kilidinde takılı duran anahtar

Kapı kilidinde takılı duran anahtarın zinciri, kapı her açıldığında çarparak ses çıkarıyor. Çelikten yapılmış olan ve dışarıdan hırsızların girmesini engellemeyi amaçlayan bir güvenlik yöntemi... Çelik kapı, kent yaşamında güvenlik sorunu yaşayan insanın, ahşap kapılara alternatif olarak geliştirdiği araç. Çelik kasaların, kapılara uyarlanmış hali.... Evlerin, -tüketim-refah toplumunda- varlıklarını sergilemenin, kasa haline gelmesinin sonucu... Eskiden evler eşyalarla birlikte yaşam alanıydı ve belki hırsızların soymak isteyecekleri tek bir oda vardı; mutfak. Şimdi ise hırsızlar için imkanlar devasa...
Mülkiyetin niceliği, hırsızlığın da niteliğini değiştiriyor. Eskinin kervan hırsızları şimdilerde finans dünyasını speküle ediyorlar. Borsada, bankada ip atlıyorlar. Korsanlık, hep bir devlet iktidar dayanışması meselesidir; keşke birileri bu işi detaylıca yazsa da okusak...
Mal-mülk korunmayı zorunlu kılıyor. Korunma ihtiyacı da kapıların imkanlarını, teknolojilerini değiştiriyor. Evler çelik kapılarla korunurken, çelik kasalar artık hem çelik, hem de kimi özel güvenlik sistemleriyle takviye edilmiş durumda. Kapı hep mülkiyet sahipleri için kendini koruma, muhafaza etme güvenlik amaçlı. Oysa kapılar bir de yol açmak, kenetlenmek, buluşma mekanları için var. Yunus Emrenin şu dizelerinde olduğu gibi; "Taptuk'un tapusunda, kul olduk kapısında"
Anahtar, esen rüzgarla da kapıya çarpıyor; kalkıp oradan çıkarmaya eriniyorum...

Yorumlar

  1. Hak'tan gelen şerbeti,
    İçtik elhamdulillah.
    Şol kudret denizini,
    Geçtik elhamdulillah.

    Şol karşıki dağları,
    Meşeleri, bağları,
    Sağlık safalık ile,
    Aştık elhamdulillah

    Kuru idik yaş olduk,
    Kanatlandık kuş olduk.
    Birbirmize eş olduk,
    Uçtuk elhamdulillah.

    Vardığımız illere,
    Şol safa gönüllere.
    Halka tapduk manisin,
    Saçtık elhamdulillah.

    Balım Sultan ilinden,
    Şeker damlar dilinden.
    Dost bağının yolundan,
    Geçtik elhamdülillah.

    Beri gel barışalım,
    Yad isen bilişelim.
    Atımız eğerlendi,
    Estik elhamdulillah.

    İndik Rum'u kışladık,
    Çok hayır, şer işledik.
    Uş bahar geldi geri,
    Göçtük elhamdulillah.

    Dirildik pınar olduk,
    İrkildik ırmak olduk.
    Artık denize dolduk,
    Taştık elhamdulillah.

    Taptuk'un tapusunda,
    Kul olduk kapısında.
    Yunus miskin çiğ idik,
    Piştik elhamdülillah.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pis Bir roman yazmak: Üçücü bölüm Ana karakterden sonraki ölü

Hep pis bir roman yazmak istedim. Ne kadardır düşünüyorum tam olarak bilmiyorum ama bayağı bir zaman geçti üzerinden. İğrenç bir şeyin romanını yazmak, içimdeki pisliği çıkarıp atmak için bir araç sanki. Hepimizin içinde bir pislik var. İğrençlik, kokuşmuşluk. Aldığım notlardan birinde; umum tuvaletin alafranga taşının kenarlarına sıçramış sidik ve dışkı artıklarının biriktiği yerin tam ortasına bırakılmış bok yığının bir psikopat tarafından, ağzından salyalar akarak onu yalamasını anlatan ve o boku yiyinci de süper kahraman olduğunu hayal ettiren bir gerilim ve macera romanı yazmaya dair metinler vardı. Fakat bu pis bir roman olmayacaktı vazgeçtim. Ya da bir hastahane müdürünün morgda ölülerin tırnaklarını kesip onlarla koleksiyon yaptığını... Aslında bu harika bir fikirdi. Şimdiye kadar hiç bir hikaye ve romanda böyle bir karaktere rastlamadım. Fakat bir hastane müdürünün bu kadar psikopat olmasının ve bunun bir roman olarak bestseller olması halinde yakalayacağım şöhretin ardından;

Prof.Dr. Oğuz Tekin'le Eski Çağ söyleşisi

Türkiye'de Eskiçağ tarihi alanında önemli çalışmalara ve eserlere imza atan Prof.Dr. Oğuz Tekin Hocamıza,  ülkemizde Eskiçağ tarihinin durumu ve bu alanda yapılması gerekenlerle ilgili sorular yönelttik... İyi okumalar...  Eskiçağ tarihi yazımının, Rönesans’ta oluşan ‘Hümanizm’ akımıyla başladığını görüyoruz. Bu düşünceyle doğmasının nedenleri nelerdir? Eskiçağ tarihini ana hatlarıyla zamansal (kronolojik) ve mekansal (coğrafi) kapsamından bahseder misiniz? Aslında Eskiçağ tarihi yazımı daha Eskiçağ’ın kendisinde başlıyor. Eskiçağ devletlerinin, uygarlıklarının, bu uygarlıklar içindeki tarihsel kişiliklerin, inancın kayıtlarını; antik çağ yazarlarının eserlerinde bulmak mümkündür. Oldukça geniş bir repertuvar söz konusudur. Roma İmparatorluğu ve “Bizans” Dönemi’nde de bu sürmüştür. Özetle Eskiçağ tarihine ilişkin yazım, daha Eskiçağ’da (kendi döneminde) başlamıştır zaten. Rönesans’ta başlayan, antik çağ yazarlarından kalan eserlerin, yeniden derlenmesi ve günümüze akta

Bismillahirrahmanirrahim

  Bismillahirrahmanirrahim; harfi cer bağlacıyla başlayıp her bir sıfatın el ile maarifelenmesinin ve hasfedilmiş (gizli) bir fiilin yine hafsedilmiş failine (gizlenmiş) ulaştırılmasıyla tamamlanır. Ne ilginçtir ki biz orada geçen isimleri yani Rahman, Rahim ve Allah söylerken gizli olan (huve eril zamir veya hiye dişil) zamirini görmediğimizden unuturuz. Oysa besmele bize o "huve -hiye" zamirini anlatır. Herkes Rahman veya Rahim veya Allah ismini tefsir ediyor fakat biz hep "O yani hiye veya hüve" zamirini tefsir ediyoruz. Dedik ya zaten Rahman, Rahîm ve Allah isimleri de O'nu tefsir ediyor. Allah yerlerin ve göklerin nurudur niçin deniyor. "Huve-hiye" gayb yani bizim için karanlık olan yerdir. Allah, o karanlığı/gaybi yani huveyi bize anlaşılır kılıyor, kavramlaştırıyor. Yani hüve-hiye karanlığın kendisiyken Allah, rahman ve rahim ve diğer isimlendirmeler onu görünü, anlaşılır kılıyor. Böylece biz semitik inancın varlık ve yokluk, aydınlık ve kara